یزدفردا " مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بصورت سرزده از دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد بازدید نمود.

 حجه الاسلام احمد عجمین در این بازدید طی سخنانی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سال نو که به نام سال الگوی مصرف نامیده شده با اشاره به این که پشتیبانی از کانون های فرهنگی هنری مساجد باید به صورت جهشی صورت بگیرد اظهارداشت: کانون های مساجد مراکز رشد و تعالی کشور به شمار می روند. وی مهم ترین وظیفه کانون های فرهنگی هنری مساجد را ارتقاء رشد فرهنگ دینی جامعه دانست.

 وی اظهار امیدواری کرد: تعداد کانون مساجد استان یزد تا پایان سال جاری به 300 کانون در سطح استان برسد.

حجه الاسلام عجمین در ادامه برنامه ریزی تشکیلاتی در کانون های مساجد، اجرای برنامه های ستاد در یزد و تشکیل هیات نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان را سه رکن مهم برای دبیرخانه کانون مساجد استان یزد برشمرد.

 وی تاکید کرد: باید الگوهای قابل قبول در هیات نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد ارائه گردد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: امیدواریم با تشکیل هیات نظارت که با حضور امام جمعه، استاندار و اعضاء صورت می گیرد اطلس فرهنگی مساجد مورد تصویب قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: با اجرای اطلس فرهنگی مساجد رتبه برتر فرهنگ دینی جامعه به استان یزد تعلق خواهد گرفت.

در ابتدا این جلسه علی حکیمیان مسئول جدید دبیرخانه کانون مساجد استان یزد نیز برنامه های کانون مساجد در سال جاری را اعلام کرد.

گفتنی است "علي حكيميان  که پيش از اين سمت، مشاور مدير كل ارشاد اسلامي در امور مساجد و قائم مقام كانون مساجد يزد بوده است در واپسین روزهای سال 87بعنوان مسوول جديد دبيرخانه كانون مساجد استان يزد معرفي شد.در ابلاغ حميد رضا سليماني مشاور وزير و دبير ستاد عالي كانون مساجدكشور آمده است :اميد است ضمن تعامل نزديك و مستمر با مسوولين محترم استان بويژه نماينده محترم ولي فقيه و امام جمعه يزد و ائمه جماعات سایرشهرستانهاي استان، رهنمودهاي مقام معظم رهبري را سر لوحه كار خود قرار داده و با ملاحظه مصوبه 302 شوراي عالي انقلاب فرهنگي و اجراي دقيق برنامه هاي مصوب ستاد عالي و در راستاي تحقق آرمانهاي مقدس انقلاب اسلامي و اهداف و شعارهاي مسجد محوري دولت خدمتگزارموفق و مويد باشيد ..

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا